Door Anneke Beukers op 17 februari 2015

‘T Pad van de Arbeid: Tubbergen en Dinkelland

Op 22 februari organiseert de PvdA een wandeling door het Twentse landschap. De afdelingen Tubbergen en Dinkelland nodigen u van harte uit om natuurgebied Ottershagen in te duiken. Dit 70 ha grote natuurgebied ligt tussen Lattrop en Tilligte en is aangekocht door Natuurmonumenten.

In het kader van de Provinciale Statenverkiezingen en het belang van fatsoenlijk Overijssels natuurbeleid nemen we een kijkje in dit belangrijke natuurgebied voor broedende weidevogels. Het is de eerste in een serie tochten die onze kiezers laten zien en beleven hoe wij ons de afgelopen jaren hebben ingezet en ons zullen blijven inzetten voor een groen en leefbaar Overijssel.

Ook niet-leden zijn welkom!

Datum: 22 februari 2015
Tijd: van 11.00 – 15.00 uur
Eigen bijdrage: €5

U bent van harte welkom vanaf 11:00 bij startpunt Cosmos Sterrenwacht, Frensdorferweg 22 te Lattrop. Koffie en cake staan klaar! Dit natuureducatief bezoekerscentrum is een bekende plek voor Enschedese scholen en gezinnen met kinderen. Statenkandidaat Ben Kokkeler heeft het centrum in 15 jaar tijd samen met vrijwilligers uit Twente en de Euregio ontwikkeld.

Om 12:00 neemt een gids van de Vereniging Natuurmonumenten de wandeling door natuurgebied Ottershagen en Spiek bij Lattrop en Tilligte. In dit prachtige deel van het Dinkeldal werken agrariërs, Waterschap en Natuurmonumenten samen.

Na afloop van de wandeling is er ontmoeting met borrel bij De Smid, Dorpsstraat te Lattrop.

U bent van harte welkom! Aanmelden kan via [email protected].

Anneke Beukers

Mijn naam is Anneke Beukers. In de jaren tachtig van de vorige eeuw lid geworden van de PvdA. Eerst actief in de afdeling Vriezenveen, daarna in Twenterand en daar kun je me nog steeds vinden. In 2011 trad ik toe tot de Staten van Overijssel en met heel veel plezier heb ik deze eervolle opdracht

Meer over Anneke Beukers