Statenlid, vicevoorzitter Provinciale Staten

Anneke Beukers

Anneke Beukers woont samen met haar man in Westerhaar. Ze is geboren in 1955 en zelfstandig ondernemer met een eigen adviesbureau. Haar werkterrein is advisering en coaching in alle geledingen van het onderwijs en zaken die verbonden zijn met het onderwijs. Verder is ze commissaris bij Soweco en lid van de Raad van Toezicht bij de Hogeschool Stenden. Anneke is actief binnen de PvdA, sinds april 2011 onder meer als secretaris van de PvdA-fractie en sinds mei 2015 als vicevoorzitter van Provinciale Staten. Het vicevoorzitterschap betekent dat Anneke deelneemt aan het presidium, de agendacommissie, de werkgeverscommissie van de Statengriffie en contact onderhoudt met de Rekenkamer Oost-Nederland.

‘Ik wil dat mensen kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Zorg dat iedereen zich kan redden, maar ontneem niemand zijn  waardigheid.’

Anneke is aanspreekpunt voor de gemeentes Hardenberg, Ommen, Twenterand, Tubbergen, Almelo, Rijssen-Holten en Wierden onder haar hoede. Ze is als portefeuillehouder verantwoordelijk voor Milieu en Energie.