PvdA en Natuurmonumenten organiseren insectenbijeenkomst

Door Annemieke Wissink op 20 september 2018

Het gaat slecht met insecten in Nederland. In de afgelopen decennia kelderde het aantal insecten in onderzochte natuurgebieden met 75 procent. Het is duidelijk dat er snel wat moet gebeuren. Daarom organiseerden we samen met Natuurmonumenten een bijeenkomst over insecten: ‘alle beestjes helpen’. Statenleden, gemeenteraadsleden, wetenschappers, ambtenaren, LTO, IJssellandschap, Natuur en Milieu Overijssel, Landschap Overijssel, Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten spraken samen over manieren om onze insectenpopulaties te redden. Een heel complex en dus lastig probleem, dat ook niet op een middag is opgelost. Maar één ding is duidelijk: iedereen is ervan overtuigd dat er iets moet gebeuren. En daarom maken we samen snel werk van een concreet vervolg. Het is tijd voor actie. Want zonder insecten geen kringloop en zonder kringloop geen dieren, geen planten en geen eten.

Annemieke Wissink

Overijssel is prachtig. Samen met mijn man en onze drie kinderen geniet ik elke dag van de schitterende omgeving en de mooie mensen. Toch moet het beter. Teveel mensen zijn onzeker over hun werk, huis en over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen. Ik strijd voor een provincie waarin iedereen de kans krijgt om

Meer over Annemieke Wissink