Minister krijgt open brief over onveilige N36

Door Annemieke Wissink op 7 augustus 2019

De Dorpsraad Vroomshoop-Geerdijk heeft een open brief gestuurd naar minister Cora van Nieuwenhuizen over de onveiligheid op de N36. De brief is ondertekend door 53 partijen uit de gemeenten Twenterand, Almelo, Wierden, Tubbergen, Hellendoorn, Hardenberg en Ommen. Ook de PvdA Overijssel heeft de brief getekend.

Vorig jaar ging de weg op de schop om de veiligheid te vergroten. Zo werd de rijbaan breder, werden opritten verlengd en werd er ribbelmarkering aangebracht. Toch vonden er de afgelopen tijd nog grote ongelukken plaats, waarvan een aantal met dodelijke afloop. We moeten dus constateren dat de werkzaamheden niet het gewenste resultaat hebben gehad. De N36 is nog steeds niet veilig genoeg.

De ondertekenende partijen roepen de minister op om op korte termijn te komen met een plan van aanpak om de N36 zodanig veilig te maken dat het aantal dodelijke ongevallen drastisch zal afnemen. Dat plan moet vervolgens zo snel mogelijk uitgevoerd worden. De N36 is te lang links blijven liggen en is te belangrijk voor Oost- en Noord Nederland om nog langer te wachten op een oplossing.

Lees de brief hier: Open brief onveiligheid N36

Annemieke Wissink

Overijssel is prachtig. Samen met mijn man en onze drie kinderen geniet ik elke dag van de schitterende omgeving en de mooie mensen. Toch moet het beter. Teveel mensen zijn onzeker over hun werk, huis en over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen. Ik strijd voor een provincie waarin iedereen de kans krijgt om

Meer over Annemieke Wissink