Door Tijs de Bree op 22 maart 2014

Samenwerking met de PVV in Overijssel

In de Provinciale Staten van Overijssel zitten vier PVV’ers. Vriendelijke mensen met veelal redelijke opvattingen. Op een paar fratsen na, is de PVV in Overijssel gewoon een normale, haast onopvallende, fractie. Soms zijn we het eens, vaker niet. Als we het eens zijn, dan steunen we ze en omgekeerd. De politiek in Overijssel is gemoedelijk.

Op de verkiezingsavond werd “minder, minder, minder” gescandeerd door een zaal vol PVV’ers. Het was een luidkeels antwoord op de vraag of zij meer of minder Marokkanen wilden. In die zaal stonden tenminste twee Overijsselse PVV’ers. Achteraf vonden ze het “een gezellige avond” en staan nog steeds “vierkant achter Geert Wilders”.

De Overijsselse PVV-statenleden staan vierkant achter het in aantal doen afnemen van een bepaalde bevolkingsgroep. Dat is onversneden racisme.

Voor ons is iedereen gelijk. Wij beoordelen mensen niet op afkomst maar op hun daden. Racistisch gedrag is voor ons niet acceptabel. Dat betekent dat wij niet langer samenwerken met Overijsselse PVV’ers die geen afstand nemen van racisme.

Tijs de Bree

In Laag Zuthem (gemeente Raalte) woont Tijs de Bree samen met zijn vrouw en drie kinderen. Hij is mede-eigenaar van een adviesbureau en in het dagelijkse leven adviseert hij organisaties bij complexe samenwerkingsprojecten. Tijs is actief voor de PvdA op lokaal en provinciaal niveau. Sinds april 2011 is hij fractievoorzitter van de PvdA-fractie in de

Meer over Tijs de Bree