PvdA schrikt van ‘mesjogge monsterwinsten’ in Twentse thuiszorg

Door Tijs de Bree op 6 juli 2018

De PvdA is enorm geschrokken dat thuiszorgbedrijven in Twente enorme winsten maken*. In berichtgeving van Follow The Money wordt gerept van ruim 66% winst. Dat betekent dat een groot deel van ons thuiszorgbudget verdwijnt in de zakken van ‘zorgondernemers’. In één geval zou 600.000 euro dividend zijn uitgekeerd op een omzet van 1,4 miljoen euro. Dat is wat ons betreft de wereld op zijn kop. Het is een perverse uitkomst van een systeem dat de PvdA graag wil veranderen.

De PvdA DinkellandPvdA AlmeloPvda Hof van TwentePvdA Hengelo en PvdA Enschede willen van hun colleges weten wat er wordt gedaan om exorbitante winstuitkeringen in de thuiszorg te bestrijden. In de Tweede Kamer heeft John Kerstens vragen gesteld. Het geld dat we in de thuiszorg stoppen moet zoveel mogelijk terecht komen bij de mensen die het echte werk doen, de handen aan het bed. Wij willen dat zo snel mogelijk in kaart wordt gebracht waar dit soort uitvreters actief zijn en hoe we van ze afkomen.

Tijs de Bree

In Deventer woont Tijs de Bree samen met zijn vrouw en drie kinderen. Van 2011 tot 2019 was hij fractievoorzitter voor de PvdA Overijssel. Sinds juni 2019 is hij namens de PvdA gedeputeerde in Overijssel. Het profiel van Tijs op de website van de provincie Overijssel.

Meer over Tijs de Bree