De uil en de ring

1 juli 2019

Op uitnodiging van stichting Hofvogels was Annemieke Wissink aanwezig bij het ringen van vier jonge kerkuilen. Annemieke heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor het versterken van de biodiversiteit in de provincie Overijssel, onder andere door haar steun voor de bijenstand.

Ook stichting Hofvogels wil zich inzetten voor de diversiteit onder andere door het verbeteren van de erfbiotopen. Dit is onder meer mogelijk door een vorig jaar verleende provinciale subsidie. Als indicatie soort hanteert Stichting Hofvogels hiervoor de uilen (zowel steen- als kerkuil). De kast waar vandaag de jongen geringd werden is een kast die vorig jaar dankzij die subsidie is geplaatst, met direct een mooi resultaat.

Het ringen van de jongen blijft een bijzondere ervaring. Het doet je beseffen waar je het voor doet. Het maakt ons en zeker ook de kinderen bewust van het mooie van de natuur, waar we te vaak achteloos mee om gaan. Laten we werken aan het herstel van ons landschap en de biodiversiteit, het is zo waardevol en zo leuk.