Brede politieke oproep voor behoud Spoedpost Oldenzaal

Door Sander Slots op 3 oktober 2019

Stel het besluit over de sluiting van de Spoedpost Oldenzaal uit. Dat is de dringende oproep van een grote groep politieke partijen in een brief aan de directie en huisartsen van Spoedzorg Huisartsen Twente. Ook de PvdA – lokaal en provinciaal – staat achter de oproep. De huisartsen die betrokken zijn bij de spoedpost komen op 10 oktober bijeen om te beslissen over het voortbestaan van de post.

In september werd bekend dat de Oldenzaalse huisartsenpost mogelijk opgedoekt gaat worden. Stijgende kosten en een gebrek aan personeel slaan een flink gat in de begroting van verliesgevende spoedpost. Inwoners van Oldenzaal en Dinkelland moeten dan uitwijken naar de spoedpost in Hengelo en inwoners van Losser zijn op Enschede aangewezen.

“Alle ondertekenaars hebben begrip voor de problemen die de spoedpost heeft,” zegt Sander Slots van de PvdA Overijssel. “En allemaal willen we graag een helpende hand bieden als dat kan. Daarom is het van belang om nu nog geen definitieve beslissingen te nemen maar éérst te kijken of we samen een oplossing kunnen verzinnen die leidt tot behoud van de spoedpost.”

Sander Slots

Mijn naam is Sander Slots. Ik woon in Deurningen en ga namens de PvdA aan de slag voor Overijssel. Met onze ambities op het gebied van wonen, werk en mobiliteit zorgen we voor een stabiele basis voor alle inwoners van onze provincie om iets van het leven te maken. Beroeps- en studiematig ben ik veel

Meer over Sander Slots