Waterschapsverkiezingen komen op stoom

22 mei 2018

Water Natuurlijk is de grootste en groenste waterschapspartij: landelijk en ook in de Overijssels-Drentse waterschappen. Dat wil ze ook na de verkiezingen in 2019 blijven. Daarom zoekt Water Natuurlijk voor de waterschapsverkiezingen volgend jaar geschikte kandidaat-waterschapsbestuurders. Overijsselaars met hart voor natuur, milieu en landschap en interesse in het waterschapsbestuur kunnen zich vanaf nu aanmelden. De kandidaatstelling sluit eind juli.

De PvdA doet zowel in waterschap Drents Overijssels Delta als in Vechtstromen mee met Water Natuurlijk. Water Natuurlijk is in 2008 opgericht als stichting op initiatief van een aantal natuur- en recreatieorganisaties. De partij wordt ondersteund door onder andere Natuurmonumenten, de twaalf Landschappen, Sportvisserij Nederland, de twaalf Provinciale Natuur- en Milieufederaties, Vogelbescherming, IVN en de bond Heemschut. Wat al die groepen binnen de partij bindt is een passie voor landschap, natuur, duurzaamheid, cultuurhistorie, sportvisserij en genieten op en rond het water. Waarden die ook prima bij de PvdA passen. Ook GroenLinks en D66 hebben hun steun uitgesproken voor Water Natuurlijk.

De eerste kandidaten hebben zich al aangemeld voor de lijst van ‘Water Natuurlijk’ van het Waterschap Vechtstromen. Dit kan tot en met 31 juli. Kijk voor meer informatie op de website van Water Natuurlijk Vechtstromen of die van Water Natuurlijk Drents-Overijsselse Delta!