Door Tijs de Bree op 27 mei 2016

Toch geld voor stadionmuur Eagles dankzij PvdA

Overijssel trekt toch subsidie uit voor het opknappen voor de stadionmuur van De Adelaarshorst in Deventer. Dankzij de inzet van de PvdA en een hernieuwd subsidieverzoek komt er een ton op tafel om de karakteristieke bakstenen muur van het stadion te restaureren.

Eerder afgewezen

In juli werd een eerste subsidieaanvraag nog door de provincie afgewezen. De Eagles wilden gebruik maken van de regeling ‘het verhaal van Overijssel’, bedoeld om historisch erfgoed te bewaren en zichtbaar te houden. De provincie wees de aanvraag van de club echter af. Het project zou niet genoeg publiek bereiken. Wonderlijk, aangezien het gaat om een drukbezocht stadion met een capaciteit van achtduizend voetbalfans. De PvdA wilde daarom inzicht in de manier waarop de beoordelingscommissie over het project oordeelde.

Voetbalgeschiedenis

Nu honoreert de provincie het verzoek van Go Ahead alsnog. “Geweldig nieuws,” vindt PvdA-fractievoorzitter Tijs de Bree. “Deze muur is voetbalgeschiedenis, echt een monument van Overijssel, de verbinding tussen de club en de wijk Voorstad Oost . Ik ben heel blij dat we dat samen met de club kunnen behouden.”

Tijs de Bree

In Laag Zuthem (gemeente Raalte) woont Tijs de Bree samen met zijn vrouw en drie kinderen. Hij is mede-eigenaar van een adviesbureau en in het dagelijkse leven adviseert hij organisaties bij complexe samenwerkingsprojecten. Tijs is actief voor de PvdA op lokaal en provinciaal niveau. Sinds april 2011 is hij fractievoorzitter van de PvdA-fractie in de

Meer over Tijs de Bree