Stel je kandidaat voor Water Natuurlijk bij de waterschapsverkiezingen 2019!

3 augustus 2018

Neerslagtekorten, sproeiverboden, gemalen die op volle toeren moeten draaien om water in verdorrende gebieden te pompen. Door de aanhoudende droogte blijkt maar weer hoe belangrijk waterschappen zijn voor onze omgeving. In maart zijn er waterschapsverkiezingen, en tot en met 31 augustus kun jij je in Overijssel kandidaat stellen voor Water Natuurlijk Vechtstromen of Water Natuurlijk Drents-Overijsselse Delta.

GroenLinks, D66 en de PvdA steunen Water Natuurlijk. Water Natuurlijk is in 2008 opgericht als stichting op initiatief van een aantal natuur- en recreatieorganisaties. De partij wordt ondersteund door onder andere Natuurmonumenten, de twaalf Landschappen, Sportvisserij Nederland, de twaalf Provinciale Natuur- en Milieufederaties, Vogelbescherming, IVN en de bond Heemschut. Wat al die groepen binnen de partij bindt is een passie voor landschap, natuur, duurzaamheid, cultuurhistorie, sportvisserij en genieten op en rond het water. Waarden die ook prima bij de PvdA passen.

Is een plek bij het waterschap iets voor jou? Kijk op de websites van de afdelingen Vechtstromen en Drents-Overijsselse Delta, en stel je kandidaat!