Statenfracties willen Overijssels voedselonderwijs behouden

Door Peter Hermans op 21 april 2020

Het is belangrijk dat kinderen weten waar ons voedsel vandaan komt. Daarom dienen we morgen samen met GroenLinks en CDA een voorstel in om voedselonderwijs mogelijk te blijven maken.

Nu kunnen scholen nog gebruikmaken van het landelijke programma ‘Jong Leren Eten’, waar ook Overijssel aan heeft meebetaald. Maar in de loop van dit jaar stopt dat lespakket. Daarom willen we voedseleducatie onderdeel maken van het provinciale programma Agro & Food.

“Jong Leren Eten is een goed programma,” vindt PvdA-Statenlid Peter Hermans. “Scholieren gaan moestuinieren, bezoeken boerderijen en krijgen kooklessen. Zo leren ze op een praktische manier keuzes te maken die gezond en duurzaam zijn voor henzelf én voor de aarde. Voedselonderwijs is een belangrijke investering in onze jonge generaties en legt een stevige basis voor de toekomst. Daarom is het belangrijk dat de provincie dit blijft ondersteunen.”

Peter Hermans

Eerlijk Sociaal Overijssel, zo heet ons verkiezingsprogramma. Dit programma, de naam én de inhoud, zijn mij uit het hart gegrepen. Als volksvertegenwoordiger wil ik zorgen voor een duurzaam goede thuisbasis voor alle Overijsselaars. Dit betekent goed werk, goede woningen en een goede leefomgeving, waarbij de lasten eerlijk worden verdeeld. Niet voor niets heb ik in

Meer over Peter Hermans

Waar ben je naar op zoek?