PvdA wil onderzoek naar sneeuwbaleffect vertrek Siemens

Door Hans Nooter op 29 november 2017

De provincie Overijssel moet onderzoek doen naar het sneeuwbaleffect op de Hengelose werkgelegenheid dat het vertrek van Siemens met zich mee kan brengen. Dat wil de PvdA. De partij vraagt gedeputeerde Van Hijum om een overzicht van alle werkgelegenheid verbonden aan Siemens in Hengelo.

“De aangekondigde sluiting gaat zeshonderd werknemers van Siemens aan,” zegt PvdA-Statenlid Hans Nooter. “Dat is al erg genoeg. Maar we maken ons ook zorgen over arbeidsplaatsen bij lokale en regionale toeleveranciers. Daar willen we snel zicht op.” Nooter wil de ‘economische kaart’ van Hengelo zo snel mogelijk klaar hebben. “Zodra dit netwerk van bedrijven in kaart is gebracht kunnen we het gebruiken in de lobby om Siemens te houden.”

De provincie is verantwoordelijk voor de regionale economie. Nooter vindt het daarom niet meer dan normaal dat ‘Overijssel’ snel aan de slag gaat. Vandaag brengen Statenleden van een groot aantal Overijsselse politieke partijen een werkbezoek aan Siemens in Hengelo. Ze gaan in gesprek met onder meer vertegenwoordigers van de ondernemingsraad, werknemers en de directie.

Hans Nooter

In Zwolle woont Hans Nooter (50 jaar). Hans is senior adviseur maatschappelijk ondernemen. Hij werkt aan projecten op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Hans is al heel lang actief binnen de PvdA, hij was afdelingsvoorzitter in twee afdelingen en actief in het gewest. Hij is altijd aanspreekbaar en zeer gemotiveerd om zijn kennis en kunde de komende

Meer over Hans Nooter