PvdA vraagt provinciale steun voor boomplantactie Caring Farmers

9 juni 2020

De PvdA Overijssel wil dat de provincie zich aansluit bij de boomplantactie van Caring Farmers. De belangenbehartiger van natuurinclusieve boeren lanceerde deze week een plan om de komende winter 500.000 bomen te planten. Door heggen en hagen aan te leggen rond boerenakkers en erven wordt het landschap groener en gezonder. Een prima initiatief vindt de PvdA. De partij zou graag zien dat de provincie het plan omarmt en stimuleert.

“Overijssel maakt al flink werk van vergroening,” zegt PvdA-Statenlid Sander Slots. “Zo hebben we als provincie onlangs het startschot gegeven voor een actieplan om 1,1 miljoen bomen te planten. Volgens mij sluit die ambitie naadloos aan bij wat Caring Farmers wil bereiken. Als we elkaar ondersteunen kunnen we ons doel sneller bereiken. Wie weet, misschien kan er dan nog wel een schepje bovenop!”

In schriftelijke vragen aan het provinciebestuur vraagt de PvdA of er mogelijkheden zijn om de plannen van Caring Farmers aan die van de provincie te knopen.

Waar ben je naar op zoek?