Door op 2 maart 2015

PvdA op straat en in gesprek: Zwolle

Op zaterdag 28 februari was de PvdA ook in Zwolle op straat te vinden. Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch kwam ons versterken!

“Onze partij staat voor een samenleving waarin we niemand uitsluiten op basis van religie, geaardheid of afkomst. Het is belangrijk het gesprek te blijven voeren met je buren, in je eigen wijk. Er is veel angst, maar ook gebrek aan kennis,” zegt Ahmed Marcouch.

In campagnetijd kun je op straat natuurlijk wel eens de ‘concurrentie’ tegenkomen. Zo ook op zaterdag. We troffen het CDA in de Diezerstraat ter hoogte van de oude bibliotheek.

Op mijn initiatief sloten we de dag af met een bezoek aan het COC Zwolle. Het COC heeft een bovenlokale functie, want is in 23 gemeenten actief op het gebied van educatie en homo-emancipatie. Bijvoorbeeld door de 147 gastlessen die ze vrijwillig geven op middelbare scholen. Desondanks zijn er ook in Overijssel nog veel plekken waar homo’s niet voor hun geaardheid uit durven te komen, niet kunnen zijn wie ze zijn, en niet kunnen leven zoals ze willen. We spraken met het COC over de successen die ze hebben geboekt en de uitdagingen die er nog liggen, en hoe de provincie daarin zou kunnen helpen.

Waar ben je naar op zoek?