Door Tijs de Bree op 11 maart 2015

PvdA dient motie in voor snellere aanpak N36

De N36 moet door Rijkswaterstaat met voorrang worden aangepakt zodat de veiligheid op de rijksweg zo snel mogelijk op orde komt. Dat is de strekking van een motie die vandaag in de Tweede Kamer is ingediend door Duco Hoogland (PvdA) en Barbara Visser (VVD).

De Kamerleden willen dat de acht maatregelen die nodig zijn om de N36 op te waarderen naar de landelijk geldende verkeersveiligheidsnormen versneld worden uitgevoerd. Met het huidige tempo zouden de maatregelen pas in 2018 gereed zijn.

In 2014 vond op de N36 wekelijks een ongeval plaats. In de afgelopen acht jaar vielen op de weg 16 dodelijke slachtoffers. Minister Schultz van Haegen van infrastructuur en milieu had al een investering van 6,5 miljoen toegezegd om de weg veiliger te maken. Maar de uitvoering van dat project duurt te lang, vinden Hoogland en Visser.

Tijs de Bree

In Deventer woont Tijs de Bree samen met zijn vrouw en drie kinderen. Van 2011 tot 2019 was hij fractievoorzitter voor de PvdA Overijssel. Sinds juni 2019 is hij namens de PvdA gedeputeerde in Overijssel. Het profiel van Tijs op de website van de provincie Overijssel.

Meer over Tijs de Bree