Door Zafer Aydogdu op 28 september 2016

Nieuwe Nederlanders te gast op provinciehuis Overijssel

We ontvingen vandaag een groep Syrische en Eritrese vluchtelingen als onze gasten in het provinciehuis, om hen als nieuwe Overijsselaars te laten proeven aan de provinciale democratie en politiek. Taaltechnisch een uitdaging: Engels, Arabisch, Nederlands en Tigriaans, vertaald door twee tolken, door elkaar, heen en weer. We praatten over het Nederlandse partijenstelsel, over de rol van de provincie, maar ook over (vrijwilligers)werk en huisvesting in hun nieuwe thuisland. Het was een mooie en intensieve ochtend, en we gaan elkaar vast nog terug zien!

Zafer Aydogdu

Ik wil voor Overijssel werken aan een tolerante samenleving waarin voor iedereen plaats is. En waar iedereen gelijke kansen en mogelijkheden heeft. Een provincie waarin autochtonen en allochtonen op een vreedzame, plezierige en gelijkwaardige manier  met elkaar omgaan. De afgelopen periode was ik als portefeuillehouder verantwoordelijk voor cultuur, integratie, en sociaal flankerend beleid.

Meer over Zafer Aydogdu