Door Anneke Beukers op 21 februari 2015

Meer aandacht voor ondersteuning van Overijsselse streektalen

Overijssel kan én moet meer doen ter ondersteuning van de streektalen in de provincie. Dat is de conclusie aan het eind van de bijeenkomst over streektaal die de PvdA Overijssel in Hengelo organiseerde op de Dag van de Moedertaal. Het huidige college van CDA, VVD en ChristenUnie bezuinigde fors op de streektalen.

Jan Germs van het Drentse Huus van de Taol, streektaalconsulent Harry Nijhuis, oud-gedeputeerde Jan Kristen en voorzitter Hans Gerritsen van de Stichting Streektaal-Organisatie in het Nedersaksisch Taalgebied discussiëerden onder leiding van Thea Kroese over het belang van die streektaal voor de Overijsselse cultuur.

Dialectband Juust uit Genemuiden opende én sloot de drukbezochte bijeenkomst.

Op de website van Tubantia kunt u een uitgebreid verslag van de bijeenkomst lezen.

Anneke Beukers

Anneke Beukers woont samen met haar man in Westerhaar. Ze is geboren in 1955 en zelfstandig ondernemer met een eigen adviesbureau. Haar werkterrein is advisering en coaching in alle geledingen van het onderwijs en zaken die verbonden zijn met het onderwijs. Verder is ze commissaris bij Soweco en lid van de Raad van Toezicht bij

Meer over Anneke Beukers