Door Tijs de Bree op 18 maart 2015

Lijsttrekkers PvdA en CDA brengen samen eerste stemmen uit

Lijsttrekkers Eddy van Hijum (CDA) en Tijs de Bree (PvdA) brachten vandaag gezamenlijk de eerste stemmen van Overijssel uit. Ze deden dat om 7:30 in ’t Trefpunt, het enige stembureau in Laag Zuthem. De twee lijsttrekkers wonen allebei in het ongeveer 640 inwoners tellende dorp. Daarmee levert Laag Zuthem een opmerkelijk aandeel aan de provinciale verkiezingen.

De Bree en Van Hijum roepen Overijsselaars op vandaag te gaan stemmen. “Wat je keuze ook is, breng in ieder geval je stem uit,” vindt Eddy van Hijum. “Want die stem bepaalt hoe Overijssel er de komende vier jaar uit gaat zien,” valt De Bree hem bij. “Het stemrecht heb je, dus maak er gebruik van.”

In 2011 was het opkomstpercentage bij de provinciale statenverkiezingen in Overijssel 57,72%. De lijsttrekkers van PvdA en CDA hopen vandaag meer dan 60% te halen. “Hoe meer mensen hun stem uitbrengen, hoe duidelijker het mandaat voor een coalitie dat de partijen wordt meegegeven,” vinden Van Hijum en De Bree. “Laat je stem dus horen!”

Tijs de Bree

In Laag Zuthem (gemeente Raalte) woont Tijs de Bree samen met zijn vrouw en drie kinderen. Hij is mede-eigenaar van een adviesbureau en in het dagelijkse leven adviseert hij organisaties bij complexe samenwerkingsprojecten. Tijs is actief voor de PvdA op lokaal en provinciaal niveau. Sinds april 2011 is hij fractievoorzitter van de PvdA-fractie in de

Meer over Tijs de Bree