Kom naar de 18e Bertus Bolklezing met Otwin van Dijk!

Door Bert Otten op 12 februari 2022

Het bestuur van de PvdA Hengelo nodigt je van harte uit voor de 18e openbare Bertus Bolklezing. Op zondag 6 maart 2022 is Otwin van Dijk onze gast. Otwin was van 20012 tot 2016 lid van de Tweede Kamer, en sinds 2016 burgemeester van de gemeente Oude IJsselstreek. Zijn lezing heeft als thema:

‘Solidariteit als waarde in lokale politiek’

Otwin van Dijk zal in zijn lezing stil staan bij het kernthema van de Bertus Bolklezing: de betekenis van solidariteit in de samenleving. We leven in complexe tijden waarin de solidariteit in de samenleving steeds meer onder druk staat en het vertrouwen in de overheid tot een dieptepunt is gedaald. Op  16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Een goede aanleiding om stil te staan bij dit thema.

Otwin van Dijk zal ingaan op de vraag hoe we solidariteit invulling geven in de lokale politiek. Na zijn lezing is er volop ruimte voor vragen en discussie.

Dit jaar organiseren we voor de 18e keer de Bertus Bolklezing. Vorige sprekers waren onder meer Martin van Rijn, Monika Sie, Hedy d’Ancona, Wouter Bos, Job Cohen, Ed van Thijn, Esther-Mirjam Sent, Agnes Jongerius en Hans Spekman.

Kanaljerood!

We zijn erg verheugd dat ook dit jaar na de lezing het bekende koor Kanaljerood een optreden zal verzorgen.

Locatie: Oyfo Techniekmuseum, Hazemeijerstraat 300 te Hengelo

Datum: 6 maart 2022, vanaf 14.30 uur inloop

Bert Otten

Bert Otten (1963) woont in Hengelo en is geboren in Zwollerkerspel. Hij werkt als senior-adviseur bij Radar Advies te Amsterdam en is als fellow verbonden aan de Wiardi Beckman Stichting waar hij zich vooral bezighoudt met arbeidsvraagstukken. In zijn vrije tijd speelt Bert gitaar, leest hij graag, voetbalt hij af en toe en kun je