In Memoriam Gerrit Krouwel

14 april 2018

Verdrietig nieuws: na een periode van afnemende gezondheid is deze week Gerrit Krouwel overleden. Gerrit was een rode pijler onder onze partij. Tientallen jaren werkte hij op allerlei niveaus keihard voor de PvdA. Hij was secretaris van de afdeling Borne, lid van het gewestelijk bestuur, gewestelijk secretaris, volger van de provinciale fractie, secretaris van de werkgroep ouderen, lid van het landelijk PvdA-bestuur, hij was actief in de vakbeweging, lid van adviesraden van het gewest én van lokale fracties… De lijst gaat lang, heel lang door.

In 2011 stopte Gerrit als lid van het gewestelijk bestuur. Hij ontving van de PvdA de zilveren erepenning, een erkenning die hij dubbel en dwars had verdiend. Hij was een sociaaldemocraat in hart en nieren, een noeste arbeider die nooit in de schijnwerpers hoefde te staan maar achter de schermen altijd voor ons klaar stond met raad en daad. Met zijn keiharde werk heeft hij onze partij en onze provincie mooier gemaakt. Met zijn overlijden verliest de PvdA een markant, actief en betrokken lid, een echte bouwer. Gerrit en zijn tomeloze inzet zullen we node missen. We wensen zijn familie en vrienden kracht en sterkte toe.