Geef dit prentenboek cadeau: Woeste Willem

Door Annemieke Wissink op 16 juni 2020

Ieder kind verdient het om op te groeien met leuke en spannende boeken. Want lezen uit een boek is niet alleen leuk om te doen, maar ook ontzettend leerzaam. Doe daarom mee met de campagne ‘Geef een prentenboek cadeau’! Voor €2,50 kun je het boekje Woeste Willem kopen en doneren bij boekhandels in heel Overijssel. De boekhandel zorgt ervoor dat het boek terecht komt bij een gezin waar behoefte is aan extra aandacht voor taalontwikkeling.

De leesbevorderingscampagne ‘Geef een prentenboek cadeau’ heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken uit de jeugdliteratuur. Boekhandels en diverse landelijke organisaties bundelen hun krachten om elk jaar een jeugd- en een prentenboekklassieker op een toegankelijke manier beschikbaar te maken.

Voor een heel klein bedrag zijn de boeken te koop in de boekhandel, om cadeau te geven aan jezelf of een ander. Door de nadruk te leggen op ‘geven’, hoopt de stichting alle kinderen te bereiken – ook de kinderen die, om wat voor reden ook, thuis geen boeken hebben.

Meedoen? Op de website van Geef een prentenboek cadeau zie je bij welke boekhandels je terecht kunt!

Annemieke Wissink

Overijssel is prachtig. Samen met mijn man en onze drie kinderen geniet ik elke dag van de schitterende omgeving en de mooie mensen. Toch moet het beter. Teveel mensen zijn onzeker over hun werk, huis en over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen. Ik strijd voor een provincie waarin iedereen de kans krijgt om

Meer over Annemieke Wissink

Waar ben je naar op zoek?