Door Annemieke Wissink op 5 november 2019

Bizar: minister Bruins vindt het “niet zorgelijk” dat Twentenaren niet terecht kunnen in hun eigen ziekenhuis. Dat schrijft hij in reactie op Kamervragen van Liliane Ploumen en John Kerstens over de patiëntenstop bij ziekenhuis ZGT. Zilveren Kruisverzekerden kunnen daar tot eind dit jaar niet meer terecht. “Dat houdt de zorg betaalbaar”, zegt de minister. Een kille, zakelijke benadering van mensen die juist kwetsbaar zijn. Zorg moet je altijd kunnen krijgen van je eigen vertrouwde arts in je eigen ziekenhuis.

Bovendien speelde vorig jaar precies hetzelfde probleem al in Deventer. Nu zijn het de ziekenhuizen in Hengelo en Almelo. Waar worden volgend jaar de Overijsselse patiënten uitgerangeerd? We zullen de provincie vragen er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat de minister én verzekeraar Zilveren Kruis hun verantwoordelijkheid nemen en orde op zaken te stellen.

De volledige reactie van de minister op de Kamervragen van onze partijgenoten lees je hier.

Annemieke Wissink

Overijssel is prachtig. Samen met mijn man en onze drie kinderen geniet ik elke dag van de schitterende omgeving en de mooie mensen. Toch moet het beter. Teveel mensen zijn onzeker over hun werk, huis en over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen. Ik strijd voor een provincie waarin iedereen de kans krijgt om

Meer over Annemieke Wissink