Door Anneke Beukers op 3 maart 2015

Bezoek aan de vloeivelden

De PvdA Hardenberg organiseerde in het kader van de verkiezingen zondagmiddag een wandeling door de vloeivelden in De Krim. Onder leiding van een vrijwillige gids mocht er door het anders afgesloten gebied gewandeld worden en kennis genomen van de werkzaamheden die de laatste vier jaar zijn uitgevoerd. Het beheer van het 60 ha groot gebied wordt uitgevoerd door 35 vrijwilligers. De vloeivelden zijn belangrijk als oase voor vogels tussen de Engbertsdijkvenen en het Bargerveen.

Een mooie groep geïnteresseerden was samen met Statenlid Anneke Beukers aanwezig. Vier jaar geleden was Beukers erbij toen de eerste paal van de vogelhut werd geslagen. Mede door veel aandacht van de PvdA binnen de Staten wist ze te voorkomen dat de beloofde financiering voor het gebied niet geschrapt werd. Met de financiering werd er geïnvesteerd in het veilig maken van het gebied door de putten af te dekken, en door het plaatsen van twee molens die de watertoevoer regelen en het plaatsen van educatieve voorzieningen.

Vier jaar geleden heeft de decentralisatie van de natuur naar de provincie plaatsgevonden. Onder leiding van de CDA-VVD coalitie is er vervolgens flink gesnoeid in natuurbeheer. In aanloop naar de verkiezingen wil de PvdA met de wandelingen zoals die van zondag aandacht vragen voor de Provinciale Statenverkiezingen en de koerswijziging die nodig is. “Laten we de grutto en de wulp nog verder uitsterven, of besluiten we met z’n allen dat we dit niet willen?” aldus Anneke Beukers.

Anneke Beukers

Anneke Beukers woont samen met haar man in Westerhaar. Ze is geboren in 1955 en zelfstandig ondernemer met een eigen adviesbureau. Haar werkterrein is advisering en coaching in alle geledingen van het onderwijs en zaken die verbonden zijn met het onderwijs. Verder is ze commissaris bij Soweco en lid van de Raad van Toezicht bij

Meer over Anneke Beukers