Door Ben Kokkeler op 20 mei 2015

Ben Kokkeler burgerlid voor de PvdA Overijssel

Ben Kokkeler treedt toe als burgerlid voor de PvdA-fractie in de Provinciale Staten van Overijssel.

De 56-jarige Enschedeër stond als nummer 6 op de lijst van de PvdA bij de Provinciale Statenverkiezingen. Ben is al 30 jaar binnen het in het publieke domein actief in uitvoering en bestuur. Hij heeft als innovatie-expert uitgebreide ervaring met het organiseren van ontwikkelingswerk, de milieubeweging, jongeren en techniek, cultuur, onderwijs en (jeugd)zorg. In Overijssel was hij onder meer verbonden aan de Universiteit Twente. Ben is bestuurslid van de PvdA Enschede.

De PvdA-fractie is blij met de komst van Kokkeler. “Ben neemt enorm veel ervaring in het openbaar bestuur en activisme mee naar Zwolle,” zegt PvdA-fractievoorzitter Tijs de Bree. “Zijn kennis gaan we de komende vier jaar goed gebruiken.”

Burgerleden nemen namens de fractie deel aan de commissievergaderingen van Provinciale Staten. Ben is op de Provinciale Statenvergadering van 20 mei officieel beëdigd door de Commissaris van de Koning .

Ben Kokkeler

Ben Kokkeler (1958) woont met zijn gezin in Enschede. Ben werkt sinds zijn twintigste voor de publieke zaak. Hij komt uit een rood nest. De mannen en vrouwen uit zijn familie komen uit de arbeidersbeweging van Drenthe, Brabant en Twente. Voor Ben gaan doen en denken hand in hand. Hij werkte vanaf de bovenbouw van

Meer over Ben Kokkeler