Door op 25 februari 2015

Ahmed Marcouch met Zwollenaren in gesprek over verdraagzaamheid

Ahmed Marcouch gaat op zaterdag 28 februari samen met PvdA-wethouder Nelleke Vedelaar in gesprek met Zwollenaren over veiligheid en verdraagzaamheid. Ze vertrekken rond 12:15 vanuit het partijkantoor op het Diezerplein, via de Thomas A Kempisstraat richting de markt en voeren onderweg gesprekken. Op initiatief van Zwolse PvdA kandidaat-Statenlid Hans Nooter wordt er ook een bezoek gebracht aan het COC Zwolle.

Op woensdag 18 maart gaat Overijssel naar de stembus om te stemmen voor de Provinciale Staten. De PvdA Overijssel voert campagne met de slogan Samen Werken & Leven. “Onze partij staat voor een samenleving waarin we niemand uitsluiten op basis van religie, geaardheid of afkomst. Het is belangrijk het gesprek te blijven voeren met je buren, in je eigen wijk. Er is veel angst, maar ook gebrek aan kennis.”, zegt Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch.

Kandidaat-Statenlid Hans Nooter vindt dat ook de provincie hierin een rol speelt. “De provincie gaat niet over welzijnswerk of veiligheid. Wel heeft de Provincie een voorbeeldfunctie als het gaat om personeelsbeleid. Hoe zorg je ervoor dat je als werkgever een veilige en sociale werkomgeving creëert voor alle groepen? Ook om de participatie te bevorderen zou de Provincie meer kunnen doen door lokale initiatieven te steunen, vooroordelen weg te nemen en groepen met elkaar in dialoog te brengen.”

De PvdA is op 28 februari van 12.00 tot 13.30 uur rond het Diezerplein en in het centrum van Zwolle. Van 13:45-15:00 zijn zij te gast bij het COC Zwolle. Iedereen is welkom om daar in gesprek te gaan met Ahmed Marcouch, Nelleke Vedelaar of één van de andere PvdA’ers.