Aanleg snelfietsroute Dalfsen – Zwolle van start

27 augustus 2019

De aanleg van de snelfietsroute Dalfsen-Zwolle is begonnen. Daarmee krijgt één van de drukste regionale fietsroutes van de provincie Overijssel een flinke opknapbeurt. De aanleg is onderdeel van de ‘snelle Vechtdalroute’. Die fietsweg verbindt straks de gemeentes Hardenberg, Ommen, Dalfsen en Zwolle. De snelle Vechtdalroute is een initiatief van GroenLinks en PvdA. Met de aanleg gaat een lang gekoesterde wens van veel inwoners van het Vechtdal in vervulling. Zij kunnen straks veel sneller van bijvoorbeeld Ommen naar Zwolle fietsen.

Ook PvdA-Statenlid Hans Nooter is blij dat het werk aan de snelfietsroute is begonnen. “We hebben met veel mensen keihard gewerkt om deze fietsroute voor elkaar te krijgen. Het was echt een collectieve inspanning, juist ook van de mensen in onze afdelingen in Dalfsen, Ommen, Hardenberg en Zwolle. Zij wisten haarfijn aan te geven wat er lokaal moest gebeuren om de route op z’n best voor elkaar te krijgen.”

“Het was fantastisch dat de Staten in 2018 bijna unaniem voor het voorstel stemden. Maar het is nog mooier om nu te zien dat de route er écht gaat komen. Ja, zodra het snelfietspad er ligt ga ik het hele stuk een keer rijden. Ik kan niet wachten!”